Refusionspolitik

Retur- och återbetalningspolicy för Värmen.se

  1. Ångerrätt

    • Kunden har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från det att beställningen mottagits.
    • Vid nyttjande av ångerrätten:
      • Kunden ska kontakta Värmen.se via live chat.
      • Returfrakten bekostas av kunden.
      • Produkterna ska returneras i ursprunglig förpackning och i oanvänt skick.
  2. Reklamationer

    • Vid defekt eller felaktigt levererad produkt kan kunden reklamera varan.
    • Reklamationer ska göras genom att kontakta Värmen.se via live chat.
    • Vid godkänd reklamation står Värmen.se för returfrakten.
  3. Återbetalning

    • Vid godkänd retur eller reklamation återbetalas beloppet till kunden.
    • Återbetalning sker så snart returen har mottagits och kontrollerats.
    • Återbetalningen sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
  4. Undantag och begränsningar

    • Produkter som inte returneras i ursprungligt skick eller saknar förpackning kan nekas återbetalning.
    • Kunden ansvarar för att paketera returvaror säkert för att undvika skador under transporten.